Pető György: „Ha ez utazómagasságon történik, sok-sok halottról beszélnénk”
Az elmúlt két hétben több incidens történt a Boeing 737-es típusú gépeivel, ezek közül a legsúlyosabb az volt, amikor a felszállást követően kiszakadt egy ajtó (https://www.portfolio.hu/gazdasag/20240106/teljes-flottajat-foldre-helyezte-az-egyik-legitarsasag-661351) . A repülő visszatért a kiindulási reptérre, de vélhetően csak a szerencsén múlt, hogy nem történt nagyobb baj. Egy másik gépnek repedt szélvédő (https://www.portfolio.hu/gazdasag/20240113/megint-vissza-kellett-fordulnia-egy-boeing-gepnek-662751) miatt kellett visszafordulnia, egy másik pedig kigyulladt (https://www.portfolio.hu/global/20240115/video-kigyulladt-egy-boeing-737-es-hajtomuve-662901) miután – feltehetően – madarakkal ütközött. Ezek az esetek nem tesznek jót a Boeing megtépázott hírnevének. A témáról Pető György pilótát kérdeztük.
Főbb részek:
• Milyen gyakoriak a kisebb incidensek? (2:20)
• Csak a szerencsének köszönhették életüket a kiszakadt ajtós gép utasai? (4:47)
• Milyen magasságból lehet biztonságban letenni egy gépet? (6:26)
• Tényleg gond van a Boeing minőségellenőrzésével? (9:19)
• Mi a helyzet a madarakkal való ütközéssel? (14:51)
• Elfordulhatnak az utasok a Boeinggel repülő társaságoktól? (16:30)
• A repülés még mindig a legbiztonságosabb utazási forma? (18:49)
See omnystudio.com/listener (https://omnystudio.com/listener) for privacy information.